Сторінка для учнів

Дотримуйся наступних принципів!
Досить часто хлопці й дівчата потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити перший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.
Пам'ятай!
1. Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
2. Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
3. Частіше називай ім'я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
4. Проявляй щиру зацікавленість.
5. Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
6. Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбувся.
7. Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж гово¬рити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти по¬відомлення (те, про що говорить інший), запам'ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
8. Слова не обов 'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
9. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.

Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей та підлітків

  1. Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
  2. Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
  3. Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.
  4. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  5. Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
  6. Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.  
  7. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  8. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
  9. У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
  10. Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
  11. Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.
  12. Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

Поради учням щодо протидії булінгу

  1. Уникай агресора та перебувай у товаристві друзів.Не заходь у туалет, якщо булер знаходиться там, не ходи в роздягалку, коли немає нікого поруч. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти булера, по дорозі додому, у транспорті,. Запропонуй те ж саме своєму другу.
  2. Стримуй гнів.Розхвилюватись у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються булери. Це дає їм змогу відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч агресору. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто уходити. Іноді треба навчитися робити непроникний вираз обличчя, поки ти не позбудешся небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати агресора на нові третирування).
  3. Дій хоробро, уходь та ігноруй агресора.Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись та піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи булера, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
  4. Усунь провокаційні фактори.Якщо булер вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою, кажи, що батьки не дають тобі грошей. Якщо він намагається відібрати твій музичний плеєр, айфон, планшет - не бери його до школи.
  5. Розкажи дорослим про знущання.Учителі, психолог, соціальний педагог, класний керівник, директор школи, батьки допоможуть припинити знущання, а в разі її систематичного характеру – звернуться до компетентних органів захисту прав дитини.
  6. Поговори з кимось, кому ти довіряєш:із працівниками школи, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради та виправити ситуацію, також це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.

    Телефони довіри:

  • — Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

    — Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

    — Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;

    — Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

    — Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;

    — Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

    — Національна поліція України 102.

 

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ТИ СТАВ ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ

Перше і найголовніше правило – не тримати це у секреті. Розкажи друзям, знайомим чи рідним про те, що тебе ображають у школі, цього не слід соромитись.

Інколи допомогти з вирішенням складної ситуації у школі може абсолютно не пов’язана з цим людина: тренер у секції, куди ти ходиш після школи, або вчитель, до якого ти ходиш на додаткові заняття.

Також не слід звинувачувати себе у тому, що тебе цькують. Ми говорили раніше, що кривдникам легко знайти жертву булінгу, адже для цього слід просто якось відрізнятись від оточуючих.

Якщо цькування у школі перетворились зі словесних на фізичні – йди до директора школи або завуча та докладно розкажи їм про це. Також повідом про ситуацію батьків.

Якщо у школі є психолог, то можна сміливо звернутись до нього, щоб відновити відчуття впевненості у своїх силах та зрозуміти, як діяти далі.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВИ СТАЛИ СВІДКОМ ЦЬКУВАННЯ

Якщо цькують твого друга чи подругу, то одразу звернись до дорослих: вчителя, старших товаришів, родичів, батьків тощо.

Якщо твій друг чи подруга поділилися з тобою, що вони потрапили у ситуацію булінгу, обов’язково говори з ними про це — вони потребують твоєї підтримки.

У жодному разі не слід приєднуватись до групи, що цькує, та висміювати проблеми свого друга чи подруги.

Якщо ви дорослий, який потерпав від булінгу колись, то не проходьте повз. Спробуйте захистити дитину, яку ображають. При цьому не слід ображати дітей, які цькують, адже деякі роблять це, тому що самі постраждали від насильства (вдома, у спортивній секції, в іншій школі тощо). У таких випадках вони можуть виміщати свій біль через знущання і приниження слабших за себе.

Деякі діти булять, щоб ловити на собі захоплені погляди оточуючих, а відчуття переваги над іншими приносить їм задоволення. До того ж, нападаючи на когось вони захищаються від цькування. Іноді такі діти дуже імпульсивні і не можуть контролювати свій гнів. У таких випадках справа нерідко доходить і до фізичного насильства.

Спробуйте повідомити про булінг людей зі школи, де це відбувається, або батьків дитини.

 

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ІНШИХ ЦЬКУЄШ ТИ

Зрозумій, булінг – це твої дії, а не твоя особистість. Ти можеш ними керувати та змінювати на краще. Пам’ятай, що булінг завдає фізичного та емоційного болю іншому, а тому подумай, чи дійсно ти цього прагнеш? Деякі речі можуть здаватися смішними та невинними, проте вони можуть завдати шкоди іншій людині.

Загальні правила поведінки для учнів

 

  1. Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
  2. Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом  вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби й отрути.
  3. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
  4. Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти з школи та її території в урочний час.
  5. У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов’язаний представити довідку з медичної установи.
  6. Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
  7. До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.
  8. Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
  9. Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках.
  10. Учень зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
  11. Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику, пред’являтийого напершу вимогу вчителя

Поведінка на уроках

  1.  Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп’ютером.

  2. Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

  3. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

  4. Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

  5. Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

  6. Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливихі неоднозначних питань.

Поведінка на перервах

Під час перерви учень зобов’язаний:

підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

Під час перерви учням забороняється:

  1. бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор.
  2. штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
  3. У школі категорично забороняється тютюнопаління.
  4. Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
  5. На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, адміністрації школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Правила поведінки у комп’ютерному класі

Розпочинаючи працювати на ПК, необхідно пам`ятати, що це дуже складна апаратура, яка потребує акуратного й обережного ставлення до неї, високої самодисципліни на всіх етапах її експлуатації.

Напруга живлення ПК (220 В) є небезпечною для життя людини. Тому, незважаючи на те що в конструкції комп`ютера передбачена достатня ізоляція від струмопровідних ділянок, необхідно знати та чітко виконувати ряд правил техніки безпеки.

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  1. знаходитися в класі у верхньому одязі;
  2. класти одяг і сумки на столи;
  3. знаходитися в класі з напоями та їжею;
  4. працювати на комп`ютері у вологому одязі та вологими руками;
  5. розташовуватися збоку або ззаду від включеного монітора;
  6. торкатись екрана, тильного боку дисплея, проводів живлення, заземлення, з`єднувальних кабелів
  7. пересувати комп’ютери і монітори, знімати кришку корпуса системного блоку;
  8. включати/виключати комп’ютер без дозволу, від’єднувати і під’єднувати будь-які пристрої комп’ютера, порушувати порядок увімкнення й вимикання апаратних блоків;
  9. самостійно намагатися усунути будь-які неполадки в роботі комп’ютера, незалежно від того, коли і з чиєї вини вони сталися;
  10. перекривати вентиляційні отвори на системному блоці та моніторі;
  11. ударяти по клавіатурі, натискувати безцільно на клавіші;
  12. класти книги, зошити та інші речі на клавіатуру, монітор і системний блок;
  13. видаляти і переміщати чужі файли, приносити і запускати комп’ютерні ігри.
  14. Перед початком роботи на комп`ютері необхідно отримати дозвіл на роботу у вчителя.

Під час роботи на комп`ютері НЕОБХІДНО:

  1. дотримуватись тиші і порядку;
  2. працювати на клавіатурі чистими сухими руками, не натискуючи на клавіші без потреби чи навмання;
  3. працюючи з дискетами, оберігати їх від ударів, води, тепла, правильно вставляти дискети в дисковод;
  4. коректно завершувати роботу з тим чи іншим програмним засобом;
  5. при відчутті втоми чи болю – негайно повідомити вчителя.
  • Під час роботи за комп’ютером необхідно дотримуватися певних правил:

  1. робота учнів в комп’ютерному класі дозволяється лише у присутності викладача;
  2. дисплей повинен бути розвернений від вікон під кутом, не меншим 90°, з метою запобігання потрапляння на екран прямих сонячних променів та уникнення відблиску, що значно ускладнює читання інформації з екрана дисплея.
  3. екран дисплея повинен бути очищений від пилу, оскільки пил спричинює появу шкідливих впливів при роботі за дисплеєм.
  4. відстань від екрану до очей – 60-70 см. (відстань витягнутої руки);
  5. вертикально пряма спина, плечі опущені і розслаблені, ноги на підлозі і не схрещені, лікті, зап’ястя і кисті рук на одному рівні, ліктьові, тазостегнові, колінні, гомілковостопні суглоби під прямим кутом;
  6. на столі, де встановлено комп’ютер, не повинні знаходитися сторонні речі, їжа чи її залишки
  7. перед початком роботи за комп’ютером слід вимити і насухо витерти руки для запобігання появи плям на клавіатурі, корпусі комп’ютера, дисплея, мишки та ін.
  8. через кожні 10 хв. роботи за екраном дисплея слід зробити перерву на кілька хвилин, під час якої записати отримані результати, підготувати дані для продовження роботи чи її план, або просто відпочити.
  9. якщо використовується мишка, то під неї слід покласти спеціальний килимок для запобігання забруднення, що може призвести до виходу з ладу.
  10. якщо клавіатура не використовується, вона має бути накрита спеціальною прозорою кришкою для запобігання попадання пилу чи якихось предметів під клавіші, що може призвести до ушкодження клавіатури.
  11. при виникненні будь-яких запитань під час роботи з комп’ютером слід звертатися до вчителя.

Без значної спеціальної підготовки ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ:

  1. розмістити на столі зошит або підручник так, щоб вони не заважали роботі за комп’ютером;
  2. користуватися клавіатурою, під’єднаною до комп’ютера, яка служить для введення повідомлень-вказівок про виконання комп’ютером тих чи інших операцій;
  3. користуватися мишкою, під’єднаною до комп’ютера, яка використовується, щоб мати можливість серед переліку послуг, позначення чи назви яких подані на екрані дисплея, вибрати (вказати на) одну із них;
  4. вмикати комп’ютер за допомогою вмикача на передній панелі системного блоку;
  5. після появи на екрані дисплея повідомлення «Тепер комп’ютер можна вимкнути» вимикати його.
  6. У разі появи запаху горілого, самовільного вимикання апаратури, незвичних звуків треба негайно повідомити про це вчителя та вимкнути комп`ютер. Не можна працювати на комп`ютері при недостатньому освітленні, високому рівні шуму тощо.
  7. Під час роботи комп`ютера екран дисплея є джерелом електромагнітного випромінювання, яке руйнує зір, викликає втому, знижує працездатність. Через це треба, щоб очі користувача знаходилися на відстані 60 – 70 см від екрана, а безперервна робота за комп`ютером тривала не більше 25 хв. для дітей.
  8. вийти з класу;
  9. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал);

у разі спізнення на урок постукати в двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити сісти на місце.